webAR #4: Technologia web AR w praktyce
wiedza
wiedza
web AR ma być hitem technologicznym marketingu w 2023. Dlatego daj się zainspirować. Zobacz najciekawsze case studies z różnych zakątków globu.
Puma
Jak podczas premiery nowego modelu butów całą uwagę influencerek skupić na wprowadzanym do sprzedaży produkcie? Wręczyć im po parze i… zaprosić do pokoju z wirtualną podłogą. Na pozór to zwykła, zielona wykładzina. Wystarczy jednak uruchomić smartfona i skierować na nią kamerę, by zobaczyć, jak podłoga ożywa. Można wtedy poczuć, że spada się w przepaść, jedzie górską kolejką czy unosi na chmurach. Istny raj do robienia instagramowych fotografii! Animowana podłoga to jednak tylko tło – bohaterem wszystkich relacji pozostają bowiem jakby przy okazji (sic!), nowe buty!
Królewskie
Kompania Piwowarska wykorzystała web AR w kampanii, której celem było powiązanie marki Królewskie z Warszawą. Firma wypuściła na rynek butelki piwa z osiemnastoma różnymi etykietami – umieściła na nich nazwy stołecznych dzielnic, obrys ich granic i symbole. Gdy użytkownik skierował na butelkę aparat smartfona, silnik web AR wykrywał nalepkę i wyświetlał informację odpowiednio na temat Mokotowa, Ursynowa czy Żoliborza. Musiał zmierzyć się z nie lada zadaniem. Obraz przyklejony na butelce ma bowiem odpowiednie krzywizny, różne jest też odbicie światła. Kampania mocno zaangażowała użytkowników i zwiększyła poczucie związku marki z Warszawą. Więcej o tej kampanii przeczytasz w naszym case study.
Ikea
Zanim kupisz mebel, sprawdź, czy będzie pasował do wnętrza, które urządzasz – taką propozycję swoim klientom złożyła Ikea. W tym celu nie trzeba już jednak zamawiać kuriera. Wystarczy włączyć aparat w smartfonie, skierować go na miejsce, w którym chcemy ustawić stół, sofę czy szafę, i wybrać jeden z wielu dostępnych w sklepie mebli. Silnik web AR wstawia model 3D, a klient ocenia, czy pasuje do wystroju. Efekt? Większe zaangażowanie użytkowników i… mniej zwrotu produktów.
Universal&General Mills
A gdyby tak jedzenie zupy mlecznej połączyć z grą komputerową? Proszę bardzo! Taki pomysł wspólnie zrealizowało studio filmowe Universal i producent płatków śniadaniowych General Mills. Wystarczyło kamerę smartfona skierować na opakowanie cornfleksów, by na stole pojawili się bohaterowie znanych kreskówek. Cztery różne smaki i cztery różne trolle. Każdy zapraszał do innej gry zręcznościowej lub umysłowej. Dzieciaki zbierały punkty, które później mogły wymienić na niespodzianki.
Porsche
Producent luksusowych samochodów stworzył wirtualny kreator 3D do personalizacji swoich samochodów. By go odpalić, wystarczyło zeskanować smartfonem kod QR zamieszczony w reklamie prasowej. Od razu na gazecie pojawiał się przestrzenny model najnowszego Porsche. Użytkownik mógł go obejrzeć z każdej strony. Oddalić, by ocenić sylwetkę lub przybliżyć, by zobaczyć detale. Mógł też zmieniać kolor karoserii, dobrać kształt felg, włączać i wyłączać światła. Mógł poznać ofertę cenową i jednym kliknięciem umówić się na jazdę próbną.
Bacardi
Kojarzysz stragan w wesołym miasteczku, w którym za celne strzały dostaje się pluszowego misia? Bacardi postanowił rozstawić takie wirtualne budki. Gdzie? To zależało od wyobraźni użytkowników. Wystarczyło włączyć kamerę w smartfonie i skierować na trawnik, chodnik czy boisko. Na wirtualnym stoisku pojawiały się tarcze w kolorach, odpowiadającym trzem smakom napoju: limonce, cytrynie i pomarańczy. By zdobyć punkty należało z pojawiającej się butelki, celnie strzelić do właściwego krążka. Na najlepszych, jak w prawdziwym wesołym miasteczku, czekały nagrody.
Jak web AR wykorzystały Coca-Cola, McDonald’s, Sony Pictures i Porsche? Wszystko, co musisz wiedzieć o web AR w jednym miejscu – poznaj Pigułkę Martech.