Zbudowaliśmy mechanikę konkursu internetowego, którego uczestnicy śpiewali „TURURURU” z utworu „The Final Countdown”. O wygranej rozstrzygał algorytm, który analizował precyzję wykonania piosenki i decydował o przyznaniu nagrody: kodu uprawniającego do bezpłatnego odbioru piwa Żywiec 0,0% lub jego zakupu z 50-procentową zniżką.
W ramach przygotowań do akcji stworzyliśmy prototyp, który zebrał próbki wykonań od grupy testowej. To materiał wyjściowy, którym nakarmiliśmy algorytm. Działając na zasadzie machine learning nauczył się on rozpoznawać frazy „TURURURU”. W podobny sposób działają Alexa i Siri, które uczą się reagować na komendy głosowe.
Po etapie uczenia algorytm był gotowy, by oceniać uczestników konkursu. Został więc podpięty pod aplikację konkursową, dostępną w internecie. Żeby usprawnić jej działanie, wykorzystaliśmy technologię przetwarzania głosu w locie, bez przesyłania go na serwer. Dzięki temu uczestnicy od razu widzieli, czy śpiewają rytmicznie. Pomagała w tym animacja napełniającej się butelki Żywca 0,0% – gdy śpiewający trafiali w odpowiednie dźwięki, poziom piwa w niej wzrastał.
Stronę stworzyliśmy we współpracy z agencjami: TWIN .digital collective i Feeders Agency.