Martech Trendbook 2023

case studies

data publikacji

Przyjrzeliśmy się setkom kampanii zrealizowanych w ostatnich dwóch latach. Były wśród nich projekty z Europy, Azji, obu Ameryk, Afryki, Australii i Oceanii. Nagradzane i takie, o których słyszało niewielu marketerów. Co nas w nich interesowało? Użyte technologie! Tak powstał Martech Trendbook 2023.

Pomysł i realizacja

Panowie Programiści

Postanowiliśmy sprawdzić, jak marketerzy i agencje reklamowe wykorzystują nowe technologie. Jak służą one celom marketingowym i jak zmieniają rynek reklamy.

 

Przeanalizowaliśmy też najgorętsze dyskusje na LinkedIn, by dowiedzieć się, o jakich technologiach liderzy marketingu rozmawiają najczęściej. Zbadaliśmy kontekst tych dialogów, by sprawdzić, które technologie oceniają jako użyteczne, a którym nie wróżą wielkiej przyszłości.

Efektem naszych poszukiwań jest 10 trendów, które zdominują technologicznie marketing w 2023 r. Niektóre z nich nazwaliśmy tak, jak nazywają się technologie, inne łączą w jedną grupę zbieżne zjawiska marketingowe, których esencją są możliwości nowych technologii. 

 

  • Deepfake
  • AI (artificial intelligence – sztuczna inteligencja)
  • web AR (augmented reality – rozszerzona rzeczywistość)
  • Voice Recognition
  • Gaming
  • Hacking
  • Social Media
  • Big Data
  • Metaverse & NFT
  • Social Martech 

 

Gotowy? Zatem pozwól nowym technologiom zabrać się w podróż do przyszłości! 

 

www.trendbook.marketing/pl

Za pomoc w przygotowaniu raportu dziękujemy wszystkim Ekspertom!

  • Karolina Bąkowska, Strategy Manager, Gameset
  • Agnieszka Dębicka, Innovations & Business Solutions Director, Publicis
  • Krystyna Jarek, Chief Innovation Officer, Deloitte Central Europe
  • Dorota Pindel, Research & Development Director, WebTalk
  • Mateusz Felsmann, CEO, TWIN .collective
  • Łukasz Gumowski, Creative Partner, Vice-President, Plej
  • Adrian Hołota, CEO & Digital Consultant, Panowie Programiści
  • Przemysław Puchalski, Creative Director, WebTalk
  • Krzysztof Rajda, Head of AI, Brand24
  • Michał Sęk, Executive Creative Director & Partner, 180heartbeats + JUNG v MATT
  • Tadeusz Żórawski, Global Ecommerce Strategy Director, Molecular BBDO

Partnerzy

  • 180heartbeats + JUNG v. MATT
  • Brand24
  • Deilotte
  • Gameset
  • MolecularBBDO
  • Plej
  • Publicis Worldwide Poland
  • TeenCrunch
  • TWIN .collective digital
  • Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
  • WebTalk

Patroni Medialni

  • Sprawny Marketing
  • Porozmawiajmy o IT
  • Wyższy Poziom Marketingu