GAZETA.PL: Web development

case studies

data publikacji

Męska depresja ma się dobrze przez stereotypy, że facet musi poradzić sobie sam – w pracy, relacjach, zawsze i wszędzie. By uświadomić skalę problemu i nauczyć polskich mężczyzn rozmowy o emocjach, Gazeta.pl stworzyła internetową grę „Ryzykanci”.

W kampanii radiowej do udziału w grze zachęcał prezenter telewizyjny Zygmunt Chajzer. To on był gospodarzem internetowego quizu, utrzymanego w konwencji teleturnieju. Użytkownika pytał m.in. o to, czy jest w relacji, jak odreagowuje stresujące sytuacje oraz czy rozmawia z innymi o swoich emocjach. Po udzieleniu odpowiedzi informował uczestnika o poziomie ryzyka depresji, a następnie zapraszał do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi. Były wśród nich szczere wywiady ze sportowcami, aktorami i dziennikarzami, którzy przeszli depresję. Rozmowy skupiały się na objawach choroby, jej przebiegu i sposobach wyjścia z niej. W projekt zaangażowali się m.in. Adam Małysz, Łukasz Piszczek, Michał Szpak, Piotr Zelt, Rafał Gębura, Dawid Myśliwiec, Robert Kupisz, Andrzej Gryżewski czy znany jako „Doktor Nerwica” Marcin Matych.

Akcja wystartowała w Światowy Dzień Walki z Depresją. – Chłopaki płaczą, mają depresję, wypalają się i często nie wiedzą, jak sobie poradzić ze światem, który nie chce słyszeć o ich, naszych, słabościach. Nigdy dość okazji, żeby o tym mówić. Mamy ambicję, żeby nasza akcja była ważnym rozdziałem tej superważnej rozmowy – tłumaczy powody stworzenia strony Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.

 

W projekcie odpowiadaliśmy za stworzenie strony internetowej, która zwierała m.in.:

    • quiz video z pytaniami zadawanymi przez prowadzącego, jak w teleturnieju,
    • moduł losowania pytań,
    • moduł analizy odpowiedzi, 
    • moduł dynamicznego dopasowanie contentu,
    • CMS do edycji i dodawania treści.

 

Zobacz stronę: https://ryzykanci.gazeta.pl/