VOGUE POLSKA: Aplikacja mobilna

case studies

data publikacji

Rozbudowaliśmy cyfrowy świat Vogue Polska! Aplikacja mobilna, którą stworzyliśmy dla jednej z największych marek lifestylowych świata, jest dostosowana do szybkiego tempa życia czytelników pisma. Nie tylko udostępnia im unikatowe treści, ale również dostarcza nowych doświadczeń online.

Panowie Programiści

frontend iOS, Android

Sparing Digital

UX, UI

klient

Vogue Polska

„Vogue” to biblia mody. Przez 120 lat swego istnienia tytuł ewoluował wraz ze zmianami na rynku produktów lifestylowych i luksusowych, ale i rozwojem mediów. Kiedyś dostępny tylko na papierze, doczekał się wreszcie wersji cyfrowej. Mieliśmy w tym swój udział.

 

Aplikacja mobilna Vogue Polska, którą stworzyliśmy, zdobyła nagrodę Mobile Trends 2019 w kategorii Czas wolny.

cel

01

Głównym celem aplikacji było ulepszenie doświadczeń online, stworzenie i udostępnienie nowych, unikatowych treści i dostosowanie do szybkiego tempa życia czytelników.


Aplikacja ma zapraszać do świata Vogue, angażować i utrwalać relację z użytkownikami, m.in. dzięki personalizacji treści, możliwości kolekcjonowania ulubionych zdjęć i artykułów oraz wygodnemu dostępowi do lookbooków, prenumeraty i podcastów.

design sprint

02

UX każdej z funkcjonalności stanął na pierwszym miejscu. Wspólnie ze Sparing Digital zorganizowaliśmy warsztaty, podczas których przy użyciu wybranych metod Design Sprint zaprojektowaliśmy wraz z klientem kluczowe funkcjonalności aplikacji.

 

Korzystaliśmy m.in. z takich metod jak szalone ósemki, szybkie prototypowanie czy storyboarding.

Niektóre z rozwiązań, jakie powstały podczas warsztatów:

  • shake to discover – lista spersonalizowanych treści po potrząśnięciu telefonem,

  • swipe to save – dodawanie artykułów do zakładki Ulubione,

  • dark & light mode – zmiana layoutu aplikacji, jako element personalizacji aplikacji i zapewnienie komfortu podczas czytania przy słabym oświetleniu,

  • kompozycja nawigacji – szybki dostęp do prenumeraty, lookbooka oraz ulubionych artykułów i zdjęć,

  • player podcastów – z wygodną nawigacją i przewijaniem między nagraniami.

UI – projekt graficzny

03

Oprócz rozwiązań UX-owych kluczową rolę odegrał UI, który jest spójny z minimalistyczną stylistyką portalu vogue.pl i wydania drukowanego. Layout nie konkuruje z treścią o uwagę – obraz i teksty są głównymi bohaterami. W aplikacji panuje czytelność i użyteczność bez utraty stylowego charakteru.

technologia

04

Nasz zespół programistyczny odpowiadał w pełni za stworzenie frontendu aplikacji (wraz z animacjami), a następnie spięcie go z backendem.

 

Aplikacja została wdrożona w technologii React Native z dwustopniowym procesem testów. 

zwinne podejście

05

Pracowaliśmy w podejściu Agile’owym, w tygodniowych sprintach, które kończyliśmy wspólnym spotkaniem statusowym z udziałem wszystkich uczestników procesu: klienta oraz zespołu backend, UX i UI. 

 

Project Manager w naszym zespole koordynował procesy prac UX, UI, testów i developmentu.

 

Aplikacja Vogue Polska była drugą najczęściej pobieraną z App StoreGoogle Play aplikacją już w dniu jej premiery. Po trzech miesiącach utrzymywała się w pierwszej dziesiątce. 

 

Obecnie kontynuujemy prace nad dalszym rozwojem aplikacji Vogue Polska. 

Strategię UX oraz UI opracowywaliśmy we współpracy z zespołem Sparing Digital Consulting