TYMBARK: Kampania z technologią deepfake

press room

data publikacji

Jak wycisnąć z soku więcej uczuć? Wystarczy technologię deepfake połączyć z Sanah, Arturem Rojkiem, Vito Bambino i Kwiatem Jabłoni. Poznaj nagrodzony na wielu konkursach reklamowych sposób Tymbarka na zakochanie!

Panowie Programiści

Technologia & wsparcie UX & QA & PM

Klient

Maspex, właściciel marki Tymbark

Kreacja

Brainbox / Reżyser: Grajper Krzysztof

Produkcja video

Michał Fałat (East Eventz) / MOON Films

01 wyzwanie

Tymbark od dekad towarzyszy Polakom. Jest przy śniadaniu, obiedzie i kolacji. Na pikniku, meczu i kajaku. Podczas urodzin, imienin i wesel. Niezastąpiony, ukochany, nasz. Prawdziwy lovemark, pełen pozytywnych emocji. Jak to wyrazić? Jak wzmocnić uczucie? Jak zaangażować w nie nowych odbiorców?

02 rozwiązanie

„Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał” – słowami znanej piosenki, Tymbark postanowił wyrazić uczucie łączące go z Polakami. Hit Skaldów w nowych aranżacjach nagrali dla marki Sanah, Artur Rojek, Vito Bambino i Kwiat Jabłoni. Dzięki zbudowanej przez nas aplikacji każdy użytkownik mógł zdecydować, który z artystów zaśpiewa kolejną zwrotkę utworu, a także dołączyć do piosenkarzy i wystąpić z nimi na wirtualnej scenie Tymbarku. Zatem ilu użytkowników, tyle wersji teledysku.

03 technologiczne must have

W pierwszej fazie stanęliśmy przed kluczowym wyzwaniem stworzenia rozwiązania technologicznego deepfake, które generowałoby spersonalizowane video w jak najkrótszym czasie, z zachowaniem jak najwyższej jakości obrazu. Jakość, stabilizacja i szybkość tworzenia teledysków od początku była naszym priorytetem. Interaktywne video miało stać się wizytówką kampanii, więc liczyliśmy się z masowym zaangażowaniem użytkowników.


W pierwszej fazie prac dev przeanalizowaliśmy dziesiątki dostępnych na rynku, gotowych rozwiązań, jednak żadne nie dało zadowalających efektów. W trakcie prób okazywało się, że potrzebują one gigantycznej mocy obliczeniowej, a wygenerowanie animacji ze zdjęciem użytkownika zajmuje im…. kilka godzin. To było nie do zaakceptowania. Podjęliśmy zatem decyzję o budowie mechanizmu od zera.

04 nasze eksperymenty

Od początku eksperymentowaliśmy w poszukiwaniu optymalnego rozwiązania. Najpierw stworzyliśmy mechanizm wykonujący obliczenia machine learning na kartach graficznych i choć działał on naprawdę dobrze, to wymagał wykupienia przestrzeni serwerowej za kilkaset tysięcy złotych.


Po wielu optymalizacjach i zastosowaniu innowacyjnego cachowania układu charakterystycznych punktów twarzy osiągnęliśmy niebywałe wyniki! Czas generowania teledysku skróciliśmy z początkowych 50 sekund do zaledwie 2,5 sekundy. Udało nam się to pomimo ograniczenia infrastruktury serwerowej. Choć obsługiwała obciążenie kilkuset tysięcy użytkowników, koszt jej wykorzystania spadł dziesięciokrotnie!

05 magia UX

Po trzech miesiącach eksperymentów i prób udało nam się stworzyć oprogramowanie, które na wygenerowanie spersonalizowanego video wysokiej jakości potrzebowało mniej niż 2,5 sekundy. Uznaliśmy jednak, że dla niektórych nawet tyle może być zbyt długo. By nie utracić zaangażowania na ostatnim etapie, zastosowaliśmy sztuczkę UX, znaną z zarządzania kolejkami na lotniskach. Nasz system rozpoczynał generowanie video zaraz po zrobieniu zdjęcia. Niczego nieświadomy użytkownik był w tym czasie proszony o podanie imienia i wybór kolejności występowania artystów. Gdy to zrobił, my natychmiast mogliśmy zaprezentować mu film z wykorzystaniem jego fotografii.


O doświadczenia użytkownika dbaliśmy od samego początku prac. Analizowaliśmy możliwe ścieżki nawigacji i architekturę UX. Dążyliśmy do tego, by korzystanie z zaawansowanej technologii było jak najłatwiejsze i najprzyjemniejsze. Do minimum zredukowaliśmy potencjalne bariery, np. liczbę koniecznych do wypełnienia pól formularza, a przede wszystkim uprościliśmy kroki generowania i udostępniania video w mediach społecznościowych.

06 wyniki

16 mln wyświetleń videoklipu na Youtube

 

1:40 min średni czas oglądania

 

360 tys. unikalnych użytkowników na stronie kampanii

 

21,7 tys. unikatowych teledysków stworzonych przez odbiorców

 

41 proc. teledysków stworzono z wykorzystaniem deepfake

 

31 tys. polubień postów

 

2 tys. komentarzy 

 

1,5 tys. udostępnień 

07 nagrody

  • KTR
    Srebrny miecz w kategorii Craft Audio

  • Innovation 2021
    Srebro w kategorii Innowacje w komunikacji – Tech
    Srebro w kategorii Innowacje w komunikacji – Content/Entertainment

  • Kreatura 2021
    Nagroda w kategorii Digital – Kampania zintegrowana digital
    Wyróżnienie w kategorii Kampania

08 zakres

W projekcie odpowiadaliśmy za: 

  • konsultacje techniczne i UX,

  • opracowanie rozwiązania technologicznego – zbudowanie prototypu, a następnie docelowego rozwiązania deepfake, 

  • wybór serwerów, które zapewnią stabilność i szybkie działanie aplikacji,

  • współpracę z ekipą filmową w wypracowaniu najlepszego kadru, by materiał mógł być później przetworzony przez aplikację,

  • opracowanie systemu miksowania różnych filmów, których kombinacje generowały się w zależności od wyborów użytkownika,

  • wdrożenie frontendu strony kampanii i połączenie z backendem,

  • testy wydajnościowe i manualne,

  • wdrożenie narzędzi analitycznych,

  • zarządzanie projektem i sprawne skoordynowanie wszystkich stron zaangażowanych w realizację aktywacji.