Nowa kampania Żywiec 0,0% z wykorzystaniem machine learning

press room

data publikacji

Na potrzeby najnowszej kampanii marki Żywiec 0,0%, stworzyliśmy stronę konkursową opartą o voice recognition. Zastosowany przez nas algorytm machine learning rozpoznaje głos i za precyzyjnie zaśpiewaną frazę piosenki przyznaje uczestnikom odpowiednie nagrody.

zadanie

01

Marka Żywiec 0,0% w swojej najnowszej kampanii zaplanowała konkurs polegający na zaśpiewaniu motywu ze spotu – “TURURURU” w rytm utworu “The Final Countdown”. O wygranej rozstrzyga algorytm, który analizuje precyzję wykonania zadania konkursowego. W zależności od dokładności zaśpiewania frazy “turururu” przyznaje uczestnikowi odpowiednią nagrodę – zwycięzcy otrzymują mailowo kody uprawniające do odbioru piw Żywiec 0,0% lub zakupu bezalkoholowych wariantów piw z 50% zniżką. 

rozwiązanie

02

W ramach przygotowań do akcji, stworzyliśmy prototyp umożliwiający zbieranie próbek śpiewu od grupy testowej. Posłużyły one do “nakarmienia” algorytmu opartego o machine learning i w efekcie nauczenia go rozpoznawania frazy “turururu”. W podobny sposób działają Alexa i Siri, które reagują na konkretne komendy. Po etapie uczenia, finalna wersja algorytmu została wpięta pod stronę konkursową Żywca 0,0%.  

 

Żeby usprawnić działanie aplikacji konkursowej, wykorzystaliśmy technologię przetwarzania głosu w locie, bez przesyłania go na serwer. To sprawia, że uczestnicy od razu dowiadują się o tym, czy śpiewają rytmicznie i mogą liczyć jedną z nagród. Poprawność wykonywania zadania mogą kontrolować na animacji napełniającej się butelki Żywca 0,0% – gdy śpiewający trafiają w odpowiednie dźwięki, poziom piwa wzrasta.

 

Stronę stworzyliśmy we współpracy z agencjami: TWIN .digital collective i Feeders Agency.

Zastosowane przez nas rozwiązania sprawiają, że uczestnik natychmiast dostaje feedback – napełniająca się butelka na bieżąco sygnalizuje dokładność wykonywania zadania konkursowego.