HEINEKEN: Web development kampanii

press room

data publikacji

Czterech projektantów i cztery projekty kartek. Tysiące użytkowników i tysiące autorskich życzeń. Oto jak wspólnie z TWIN .digital collective, pomogliśmy Heinekenowi w celebrowaniu świąt Bożego Narodzenia.

Web design

TWIN .digital collective

Web development

Panowie Programiści

Projektanci świątecznych kartek

Beata Śliwińska, Magdalena Koźlicka, Michał Loba, kaisu_tv

Klient

Grupa Żywiec

01 – wyzwanie

Świąteczne szaleństwo marketingowe startuje w Polsce zaraz po Zaduszkach. Przygotowania do niego marketerzy rozpoczynają jednak kilka miesięcy wcześniej. Warto, bo stawka jest ogromna. W 2021 r. statystyczny Polak wydał na Boże Narodzenie ponad 1100 zł. Największy udział w koszyku stanowiły prezenty i żywność (każdy z segmentów po ok. 40 proc.). W tej ostatniej kategorii mieszczą się też napoje alkoholowe. A ich sprzedaż w grudniu jest o niemal 30 proc. wyższa niż w innych miesiącach roku. Choć na polskich stołach w Boże Narodzenie króluje wódka i wino, coraz większy udział w grudniowym szaleństwie zakupowym ma też piwo.

02 – koncept

Heineken zaproponował fanom prostą, bożonarodzeniową zabawę. Bez paragonów, losowań czy kodów. Wystarczyło wejść na stronę, wybrać wirtualną kartkę pocztową, zaadresować do przyjaciela i wpisać oryginalne życzenia. Należało wykazać się lekkim piórem, kreatywnością i dobrym humorem. Najlepsze dedykacje marka nagradzała świątecznymi kartonami Heinekena, zawierającymi 15 butelek piwa. Nagrodę otrzymywał autor życzeń i adresat. Do zestawu dołączona była drukowana kartka z życzeniami, wybrana przy zgłoszeniu spośród wzorów stworzonych na potrzeby kampanii przez polskich artystów: Beatę Śliwińską BARRAKUZ, kaisu_tv, Magdalenę Koźlicką oraz Michała Loba.

03 – rozwiązanie

Na potrzeby świątecznej kampanii Heinekena zbudowaliśmy stronę internetową. Jej projekt dostarczyło studio TWIN .digital collective. Współpracowaliśmy bardzo blisko, by określić możliwości techniczne, wybrać elementy animacyjne czy pomóc w doborze właściwych rozwiązań IT. Jesteśmy pixel perfect, więc odwzorowując projekt, dbaliśmy o najdrobniejszy szczegół graficzny.

    

Odpowiadaliśmy też za właściwe działanie systemów analitycznych, dostarczających klientowi i domom mediowym rzetelnych danych o wynikach kampanii. W akcji udział wzięło ponad 150 tys. unikalnych użytkowników.