XELLA: Platforma internetowa

case studies

data publikacji

Gdy znasz swoich klientów, wiesz jakie mają potrzeby. I choć Twoje produkty nie zaspokaja ich wszystkich, możesz stworzyć platformę z komplementarnymi ofertami. Tak zrobiła Xella. Dla topowego producenta bloczków budowlanych stworzyliśmy portal Building Companion – wirtualny pomocnik dla osób budujących domy. Efekt? Xella stała się ich marką pierwszego wyboru. Serwis zdobył nagrodę w konkursie Innovation.

zadanie

01

Głównym założeniem projektu było odnalezienie innowacyjnej ścieżki dotarcia z ofertą firmy Xella do osób inwestujących w budowę własnego domu oraz ekip budowlanych. Efektem miał być wzrost sprzedaży produktów marki Xella.

rozwiązanie

02

Serwis Building Companion, który stworzyliśmy dla firmy Xella, oferuje wszystko, czego potrzebuje nowicjusz – bazę eksperckiej wiedzy, wyszukiwarkę wykonawców (od architektów po ekipy budowlane), planer budowy, dostęp do bazy sprawdzonych hurtowni oraz zniżki na zakup materiałów. 

 

Dzięki stworzeniu narzędzia skupiającego w jednym miejscu inwestorów i wykonawców, angażowaniu społeczności poprzez system ocen i poleceń oraz oferowaniu specjalnych zniżek, produkty Xelli stały się markami pierwszego wyboru wśród lokalnych ekip budowlanych. Marka zyskała też wizerunek eksperta i rzetelnego doradcy. Dodatkowo platforma Building Companion stała się dla Xelli źródłem bieżących informacji o realnych potrzebach i preferencjach obu grup. To pozwala firmie elastycznie dopasowywać swoją ofertę, a nawet personalizować produkty.

 

Z platformy skorzystało 800 tysięcy użytkowników, a ponad 2000 klientów zbudowało swoje domy korzystając z ofert dostępnych w serwisie Building Companion. W systemie znajduje się ponad 1000 profili sprawdzonych wykonawców i architektów oraz blisko 10 tys. kuponów zniżkowych na produkty budowlane.

 

Platforma Bulding Companion zdobyła brązową statuetkę w konkursie Innovation w kategorii Innowacyjne Media – Aplikacje i Platformy.